Ordning och reda på flytten

Har ni hittat nya bättre lokaler och gör er redo för att flytta kontoret? Då finns det en lista som ni gärna får ta med er så att flytten blir så bra som möjligt. Och utan att verksamheten stannar.

En flytt kan vara glädjefull och ordnad, eller så kan den innebära ett kaos som påverkar kontoret i flera månader efteråt. Så hur ska du göra för att få en flytt som är så smidig som det bara går? Först och främst ska du utse någon som du verkligen litar på som blir ansvarig för flytten. Men lägg inte allt jobb på den personen, utan håll möten för att bolla idéer och se till att den ansvarige får hjälp. Se också redan från början till att ni har full koll över alla avtal som gäller för kontoret ni har nu och för det som ni ska flytta till. Riskera inte att ni får fortsätta betala för abonnemang eller att ni står utan bredband under veckor efter flytten.

Boka hjälp tidigt

Eftersom en kontorsflytt ofta är mer omfattande än en bostadsflytt så är det viktigt att ni är ute i god tid. Vill ni underlätta flytten ytterligare så ger ni personalen uppgifter som de ska utföra för att allt ska gå så snabbt som möjligt och bli så bra som möjligt. Boka flyttfirman så fort ni vet när ni ska flytta, så slipper ni riskera att stå utan. Och flytta gärna över receptionen först för fortsatt god nåbarhet. Mer om kontorsflytt hittar du på denna webbsida: https://www.kontorsflyttstockholm.com/

27 apr 2021

En Guide till att flytta!

Här finner du tips på vad du skall tänka på i samband med en flytt. Särskilt användbart kan vara checklistan där du kan bocka av punkt för punkt vad som är gjort och inte gjort.